وظایف تکنسین اورژانس هنگام تعویض شیفت

اورژانس 115مطالب علمی

وظایف تکنسین اورژانس هنگام تعویض شیفت

وظایف تکنسین اورژانس هنگام تعویض شیفت

با سلام و عرض ادب خدمت همکاران گرامی، در این پست میخوام وظایف تکنسین اورژانس هنگام تعویض شیفت رو جمع آوری کنم و شما دوستان بتوانید از این مطلب استفاده لازم رو داشته باشید.

لازم به توضیحه که خیلی از ما تکنسین ها، این موارد رو یادمون میره و یا مورد بی توجهی قرار میگیره، پس جمع آوری این اقدامات خالی از لطف نیست 🙂 .

وظایف تکنسین اورژانس هنگام تعویض شیفت:

۱: بررسی وضعیت ظاهری بدنه آمبولانس:

ظاهر آمبولانس از نظر هرگونه آسیب فیزیکی و نظافت کلی مورد بازبینی قرار گیرد و درصورت هرگونه مغایرت پس از توضیح پرسنل تحویل دهنده و ثبت در دفاتر مربوطه، به مسئول مافوق اطلاع داده شود.

تصویر از بدنه بنز315 - وظایف تکنیسین اورژانس هنگام تعویض شیفت

۲: کنترل آمبولانس از نظر فنی و عملکردی:

این کنترل شامل موارد ذیل می گردد:

  • چک کردن سطح آب رادیاتور، روغن موتور، روغن ترمز
  • روشن کردن خودرو و بررسی عملکرد موتور، دینام، فن و کلاچ پروانه، عملکرد تسمه ها
  • بررسی شارژ باتری،چراغ های پشت آمپر، آژیر و گردان و چراغ های خودرو و کابین
  • رانندگی جهت کنترل و چک کردن عملکرد ترمز

این موارد معمولا توسط پرسنل تکنسین راننده شیفت انجام می شود. درصورت مشاهده نقص عملکرد در هر یک از موارد فوق الذکر، ضمن اعلام به مرکز هدایت اورژانس (۸۰۰) و مسئول نقلیه منطقه جهت رفع نقص یا نهایتا جایگزینی آمبولانس هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

۳: کنترل تجهیزات پزشکی و بررسی صحت عملکرد:

از مهمترین وظایف تکنسین اورژانس هنگام تعویض شیفت، بررسی کلیه تجهیزات پزشکی شامل: دستگاه شوک، ونتیلاتور، ساکشن، پالس اکسیمتری، تخته پشتی بلند، اسکوپ، صندلی پله، ست احیا و … از نظر وجود و صحت عملکرد است. شایان ذکر است که آمبولانس ها بر اساس تجهیزات پزشکی موجود درآن ها دسدته بندی ( تیپ A-B-C) می شوند.

پست مرتبط  پاورپوینت فیزیولوژی و آناتومی قلب

bazdid-benz-315

۴: نظافت کابین عقب:

به طور معمول، پس از ورود به کابین عقب، اولین چیزی که توجه مارا جلب میکند نظافت و پاکیزگی و یا برعکس آلودگی کابین عقب و تجهیزات است. وظیفه پرسنل در پایان هر ماموریت، ضد عفونی، گند زدایی و نظافت کل آمبولانس و تجهیزات است. آمبولانس باید به صورت نظافت شده به پرسنل شیفت بعد تحویل داده شود.

cabin-benz-315

۵: چک کردن تاریخ انقضای دارو ها و تجهیزات دارای بسته بندی:

یکی از اصول مراقبت های پرستاری و درمان های دارویی، استفاده از دارو های به روز و با تاریخ های بالای شش ماه  می باشد. در صورت وجود مغایرت، داروی تاریخ نزدیک یا وجود تغییر رنگ در دارو ها یا باز شدن بسته بندی، باید این موارد از چرخه حذف و نسبت به جایگزینی اقدام شود.

نکته حائز اهمیت در این موارد، این است که در اکثر بازدید های مسئولین، تاریخ دارو ها از اهمیت زیادی برخوردار است

۶: کنترل کپسول های اکسیژن پرتابل و سانترال
۷: بررسی چیدمان و نظافت پایگاه اورژانس
۸: ثبت اطلاعات آمبولانس و پایگاه در دفاتر تحویل و تحول پایگاه بر اساس چک لیست
۹: آماده به کار بودن بی سیم، تلفن ثابت و تلفن همراه آسایار
۱۰: بررسی تجهیزات مربوط گوشی آسایار
۱۱: پوشش مناسب بر اساس دستورالعمل ابلاغی سازمان اورژانس

این موارد طبق تجربیات من و همکارانم در اورژانس پیش بیمارستانی استان خراسان شمالی می باشد. خوشحال میشم در کامنت ها یا تماس با بنده، اگر نکته ای جا مانده بود تکمیل کنید.

ابوالفضل درخشانی

تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی

abolfazladnk.ir

سازمان اورژانس کشور

لینک کوتاه این نوشته: short-it.ir/dbGL

, , , , , , , , , ,
پروتکل های آفلاین فوریتهای پزشکی
پی دی اف پوزیشن مناسب بیماران در آی سی یو

پست های مرتبط

0 0 رای
امتیاز مقاله
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد داخلی
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست